Weiterbildung CCNP - Cisco Certified Specialist - Collaboration Core (CLCOR)

Next Date:
12.05.2025 - Montag - Freitag  (9.00 - 17.00 Uhr)
Course ends on:
23.05.2025
Total Duration:
80 Stunden in 10 Tage
Internship:
Nein
Teaching Languages:
  • Deutsch
Type of Course:
  • Weiterbildung 
Type of Provision:
  • Virtuelles Klassenzimmer 
Execution Time:
  • Tagesveranstaltung
min. Participants:
keine Angaben
max. Participants:
15
Price:
keine Angaben
Type of Qualification:
Zertifikat/Teilnahmebestätigung 
Final Examination:
Ja
Qualification Title:
keine Angaben
Certifications of the Course:
  • Nicht zertifiziert
Courses for Women only:
Nein
Childcare:
Nein
Quantity of Details:
Suchportal Standard

Target Groups:
keine Angaben
Professional Requirements:
gute PC-Anwenderkenntnisse
Technical Requirements:
Keine besonderen Anforderungen.
Classification of the Federal Employment Agency:
  • C 1430-10-25 Andere Betriebssysteme, Netzwerke - Administration und Zertifizierungen

Contents

Der Kurs Implementing and Operating Cisco Collaboration Core Technologies (CLCOR) v1.0 hilft Ihnen, sich auf fortgeschrittene Rollen vorzubereiten, die sich auf die Implementierung und den Betrieb von Cisco Collaboration-Lösungen konzentrieren. Sie erwerben die Kenntnisse und Fähigkeiten, die für die Implementierung und Bereitstellung von zentralen Collaboration- und Netzwerktechnologien erforderlich sind, einschließlich Infrastruktur und Design, Protokolle, Codecs und Endpunkte, Cisco Internetwork Operating System (IOS) XE-Gateway und Medienressourcen, Anrufsteuerung, Quality of Service (QoS) und zusätzliche Cisco Collaboration-Anwendungen.

Weiterbildungsinhalte
Describing the Cisco Collaboration Solutions Architecture
Exploring Call Signaling over IP Networks
Integrating Cisco Unified Communications Manager LDAP
Implementing Cisco Unified Communications Manager Provisioning Features
Exploring Codecs
Describing Dial Plans and Endpoint Addressing
Implementing MGCP Gateways
Implementing Voice Gateways
Configuring Calling Privileges in Cisco Unified Communications Manager
Implementing Toll Fraud Prevention
Implementing Globalized Call Routing
Implementing and Troubleshooting Media Resources in Cisco Unified Communications Manager
Describing Cisco Instant Messaging and Presence
Enabling Cisco Jabber
Configuring Cisco Unity Connection Integration
Configuring Cisco Unity Connection Call Handlers
Describing Collaboration Edge Architecture
Analyzing Quality Issues in Converged Networks
Defining QoS and QoS Models
Implementing Classification and Marking
Configuring Classification and Marking on Cisco Catalyst Switches

All statements without guarantee. The providers are solely responsible for the correctness of the given information.

Published on 05.03.2025, last updated on 08.04.2025