- Prochain date:
- Durchführung nur auf Anfrage
- Durée totale:
- 40 Stunden in 5 Tagen
- Stage:
- Nein
- Langues d'enseignement:
- Deutsch
- Type de formation:
- Weiterbildung
- Forme de cours:
- Präsenzveranstaltung
- Temps d'exécution:
- Tagesveranstaltung
- Participants min.:
- keine Angaben
- Participants max.:
- 15
- Prix:
- keine Angaben
- Type de diplôme:
- Herstellerzertifikat
- Examen final:
- Nein
- Désignation de diplôme:
- Cisco Certified Specialist - Collaboration Applications Implementation
- Certifications du cours:
- Cisco
- Cours pour femmes uniquement:
- Nein
- Garde d’enfants:
- Nein
- Qualité de l’information:
- Suchportal Standard
- Groupes cibles:
- Angehende IT Supporter, Netzwerktechniker, IT- Kundenbetreuer, Systembetreuer der Netzwerke (LAN WAN), Servicetechniker, Es richtet sich an Mitarbeiter der Bereiche Administration und Support
- Connaissances spécialisées:
- Netzwerkgrundlagen auf CCNA-Ebene
- Connaissances techniques:
- Keine besonderen Anforderungen.
- Classification de l’Agence pour l’emploi:
- C 1430-10-25 Andere Betriebssysteme, Netzwerke - Administration und Zertifizierungen
- C 1430-25-10 IT-Sicherheit, Datenschutz - allgemein
Contenus
Implementing Cisco Collaboration Application v1.0 (CLICA 300-810)
Dieser Kurs vermittelt den Teilnehmern die Kenntnisse über Collaboration-Anwendungen, einschließlich Single Sign-On, Cisco Unified IM und Presence, Cisco Unity Connection, Cisco Unity Express und Anwendungsclients. Dieser Kurs hilft den Kandidaten, sich auf diese Prüfung vorzubereiten.
Abschluss: Cisco Certified Specialist - Collaboration Applications Implementation
Weiterbildungsinhalte
Single Sign-On (SSO) for Collaboration Applications
-Describing these types of SSO as they relate to Collaboration
-Describing the SAML SSO login process flow in the context of Cisco Collaboration solutions
-Describing these components of SAML 2.0 and later
Cisco Unified IM and Presence
-Configuring Cisco Unified Instant Message and Presence on premises
-Troubleshooting Cisco Unified IM&P on premises
Cisco Unity Connection and Cisco Unity Express
-Configuring these in Cisco Unity Connection
-Troubleshooting these in Cisco Unity Connection
-Implementing toll fraud prevention
-Troubleshooting Cisco Unity Connection integration options with Cisco Unified Communications Manager
-Describing digital networking in multicluster deployments in Cisco Unity Connection
-Configuring Cisco Unity Express integration to Cisco Unified Communications Manager Express
-Troubleshooting Cisco Unity Express integration to Cisco Unified CME
Application Clients
-Configuring DNS for service discovery
-Troubleshooting service discovery
-Configuring Jabber client installation switches
-Troubleshooting Cisco Jabber Instant Messaging and Presence
-Troubleshooting Cisco Jabber phone control
-Troubleshooting Cisco Jabber voicemail integration
-Troubleshooting certificate validation for Jabber clients
-Describing the Cisco Unified Attendant Console Advanced integration
Toutes les informations sont sans garantie. Les prestataires sont seuls responsables de la justesse des informations mises à disposition.
Première publication le 20.09.2021, dernière mise à jour le 08.04.2025